Low carb Tacos

Vecka 16 började jag lägga om kosten, då vågen visade i mina ögon för mycket, och Beach 2012 närmar sig. Målet var 5 kg till semestern veck 26, och det går bättre än förväntat! Jag har uteslutit bröd, pasta och ris, samt sötsaker i princip helt och hållet. (Haft 1-2 "synd"-dagar/vecka). Följer inte strikt LCHF, eller GI, gör en egen variant, LCNF kanske man kan kalla den. Delar med mig av några bra recept:




Low carb Tacos
2 port.

Omelett:
3 ägg
3 msk grädde/mjölk/creme fraiche
salt och peppar

200 gr Tacokryddad köttfärs

Tillbehör i form av gurka, tomat, majs, avocado, purjolök, etc. Gräddfil. Fetaost/rivenost.

Stek köttfärsen först. Ställ i skål. Vispa i hop äggblandning och stek till en omelett. Servera med valfria grönsaker och ost. Snabbmat när den är som bäst och nyttigast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0